lördag 18 augusti 2012

Lampor


Jag är bästa kompis med Clas Ohlson.
Skämt åsido,jag hittade denna lampa där idag.
Jag tycker om den affären.Bra saker till bra priser.
Lampan hänger i övre våningens hall (som är minimalisk).
Den gamla takplafonden fick gå i pension.
Den hade hängt med oss i sisådär 20 år,
så det var nog dags att kassera den.
Min princip brukar i vanliga fall vara,
att jag inte slänger något som fortfarande går att använda,
men i detta fall gick jag mot min princip.
Vi har en återvinnings station i grannkommunen
och jag brukar köra dit med saker som vi inte längre använder,
på så sätt kan någon annan ha glädje av dem istället.


I de inredningstidningar och blogger som jag följer
har jag sett att min skrivbordslampa från tonårstiden
har blivit populär igen.
Som tur var hade min mamma fortfarande den kvar i sina gömmor.
Lite bucklig är den,
men vad gör det för den är ju retro!


Den här lampan har näst yngsta dottern i sitt rum.
Den har jag tillverkat själv.
Den har jag stickat av papperssnöre.


Det här är en mindre variant
som är virkad av samma material.


 Foto: Tine K

Den här lampskärmen står på önskelistan som nr 1.
Den skulle vara fin till vardagsrummet har jag tänkt.


Foto: Tine K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar