fredag 3 augusti 2012

Rosa rummet

Rosa rummet


Dottern tittade lite misstänksamt på mig när jag åkte med henne till brädgården för att köpa några brädor.
Vårat projekt var att snickra ihop en sänggavel till hennes säng.
Vi köpte några ohyvlade brädor som vi sågade i lagom långa bitar,
skruvade ihop och slipade till sist så att stackarn
 inte får stickor i huvudet när hon sover.
Några lager målarfärg och sedan var det klart!
Shabby chic tror jag denna stil kallas?!

I alla fall ser det mycket trevligare ut,
än med bara en resårmadrass och läslampan var lätt att spänna fast i gaveln.
Dessuton var det billigt.

En ny taklampa blev pricken över iet.

Sådana här vimplar har jag sytt några denna sommar i olika färger av alla miljontals tygrester som jag har sparat,
 men dessa satte vi upp i det rosa rummet.
Nu ska det städas även i de andra rummen,
jag har på något sätt ignorerat dammtussarna de senaste dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar