lördag 15 december 2012

En trött mamma idag.
En av döttrarna var ute och svirade igår kväll (natt)och jag agerade taxichaufför.
Himmelin fick en ny plats.
Det var ganska pilligt att göra den,
men nu skulle jag vara lite sugen på att göra en till.
Materialet har jag redan hemma.
Svarta sugrör + svart sytråd = modern himmeli.
Jag gjorde himmelin utan beskrivning,
men jag hittade en filmsnutt
                         http://www.youtube.com/watch?v=O0ivGVvSaJ8,


där man ser hur den ska göras på "rätt" sätt.


Förra helgen gjorde jag en girland av små ministjärnor.
Måttot denna jul har varit att inte köpa juldekorationer och det har jag hållit.
(Förutom några julblommor och ljusslingor,
men dem kan man ju inte tillverka själv!)
Beskrivning till stjärnorna finns här.
Tråden placerade jag mellan stjärndelarna innan jag limmade ihop dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar