söndag 2 juni 2013






Vardagens små under och glädjeämnen...





... är att få orkiden att blomma på nytt...


 



 ... att bönorna har börjat växa,
 inte i betongringarna på gården som yngsta dotter och jag hade planerat, 
för någon annan hann före oss,
men att få njuta av den sprudlande växtligheten här på balkongen 
är inte så illa det heller...





...doftärtorna lika så...


 



...att jag bokstavligen sprang på en loppislåda 
och hittade två bruna glasflaskor till, 
vilket gjorde min lilla samling lite större...


- M -

2 kommentarer:

  1. Jag har en orkide som blommar om och om igen. Den är vit och fin, jag tror att blomman vet att jag håller den som ett minne av en liten liten bebis, som inte hade krafter i magen mer än i 20 veckor..

    SvaraRadera
  2. Jag är oerhört ledsen för din/er skull och förlusten av bebisen. Styrkekramar från mig.

    SvaraRadera