söndag 20 oktober 2013











Så tog jag mig själv i nacken och städade balkongen idag.
Få se om sommarblommorna trivs inomhus.
Jag virade murgrönan runt en båge av ståltråd och använder linnepåsarna som jag sytt får något år sedan som ytterkrukor.
Tanken är att jag ska skruva upp en fönsterbräda under köksfönstret.
I detta land är fönsterbrädorna ytters ovanliga, 
det var en av de första sakerna jag la märke till när vi flyttade hit.
Ett fönter ser mycket hemtrevligare ut med en blomma eller två, 
enligt mitt tycke. 




2 kommentarer:

  1. Såå snyggt att måla skåpet i bakgrunden svart! Jag har ett likadant och det är vitt! Börjar lessna på vitt och är mer sugen på svart nu! :)

    SvaraRadera
  2. Tack, skåpet har varit både träfärgat, vitt och nu svart. Gamla möbler blir som nya när de målas om! Den är inte så dyster när den är vitmålad inuti.

    SvaraRadera