fredag 5 juni 2015











Ön Muhu i Estland.








Parken runt Biskopsborgen i Kuresaare, Ösel på Saaremaa.





En del av Biskopsborgen.







Mihkli hemgårdsmuseum.






Kihelkonna kyrkas klocktorn.




Gamla staden i Tallin.






Igen gick det så att jag släpade med mig kameran på en resa och glömde minneskortet hemma!
Min min hade nog varit värd att förevigas just denna stund då jag upptäckte detta, men men, vad gör man?
Jo, man tar suddiga foton med sin mobil istället.

Tre dagars resa med arbetskamrater på den fina ön Saaremaa och snabbvisit i Tallinn på hemvägen. Naturen på ön påminde lite om den Gotländska. 
Gamla stenmurar överallt, blommande syrenbuskar var man än var, ängar, kastanjeträd som också blommade för fullt, sol, stark blåst, storkar och tranor, 
medeltida byggnader var vad vi fick uppleva på resans gång.

Nu är jag hemma igen och kan inte fatta
 att sommarlovets första vecka snart har gått.
Någon sommarvärme har vi inte här i Södra Finland,
men den kommer väl så småningom får vi hoppas.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar