söndag 31 juli 2016















Ledig helg och jag sitter här och funderar vad vi har åstadkommit
 denna sommar.
För min egen del kan jag inte säga mycket mer än att sommaren gått i jobbets tecken, men så var det ju menat också.
Som tur har de två yngsta  barnen hunnit med en hel del.
Södra Österbotten har besökts, likaså Åbo och Haparanda i Sverige.
Olika aktiviteter här i hem- och närkommunerna har de också gjort.
Näst yngsta dottern har jobbat duktigt som bärsäljare utanför en närbutik.
En sista resa ska vi göra nästa helg då mitt sommar jobb tar slut. 
Vi ska till bostadsmässan i Seinäjoki och Isokyrö där mormor bor,
efter det veckoslutet får man börja förbereda sig inför skolstart.
Jösses vad sommaren har gått snabbt!
Hoppas augusti månad bjuder på varma och soliga dagar, så att man kan njuta ännu efter arbetsdagarna.

Just nu ösregnar det minsann!
Jo och nästan det viktigaste som skulle fixas under sommaren höll jag på att glömma..nämligen gamlasdansklänningen!
Så fin och passar perfekt. Jag är så lättad över att det är gjort..pust!
Och blåbär har vi frysen full, det är jag också tacksam över.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar