söndag 20 november 2016












Tillbringade största delen av dagen igår helt ensam utan barn, så jag passade på att storstäda. Tog samtidigt fram lite julpynt. Om en vecka är det ju första advent, och enligt traditionen i familjen ska adventsstjänorna upp i fönstrena då. Jag var lite ivrig och satte upp dem redan nu, men tänker inte tända dem förrän nästa söndag. Flaskan på bilden har jag gått i tittat på i ett loppisfönster hela hösten. Igår slog jag till. Smutsig var den men jag fick den ren.








Katten var lite små irriterad på mig och dammsugarljudet.
Den brukar ju få sova i lugn och ro på dagarna när vi inte är hemma, 
men på veckosluten rubbar vi lite Challes rutiner.






Barnen brukar skratta åt mig när jag drar med mig kvistar och kottar från skogen, men jag tycker att de är de bästa pynten. Helt gratis material och så fina.








Bäddat och fint var det en stund i alla fall.






Hur jag än försöker sköta om julstjärnan varje år så lyckas jag inte alls.
Planterade till och med den i en större kruka, men nej. Amaryllisen kanske är mer en blomma för mig. Den behöver man ju inte vattna alls :D








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar